Plastikowy model pojazdu Revell 05682 w skali 1:24.
Audi R10 TDI (inna nazwa: Audi R10) to niemiecki samochód wyścigowy, który został po raz pierwszy zaprezentowany publiczności w 2005 roku, a rok później wziął udział w pierwszym wyścigu. Brał udział w wyścigach do 2010 roku. Pojazdy były montowane w fabryce w Ingolstadt w Niemczech.
R10 TDI został stworzony, aby zastąpić świetne R8 na torach wyścigowych i sprostać konkurencji, która pojawiła się po zmianie przepisów ACO dotyczących 24-godzinnego wyścigu Le Mans. Zewnętrznie R10 jest bardzo podobny do swojego poprzednika, ale ma ulepszoną aerodynamikę i dłuższy rozstaw osi. Nadwozie jest samonośne (zwane monocoque), wykonane głównie z włókna węglowego, co oznacza, że samochód waży zaledwie 935 kilogramów, co czyni go podobnym do... nowoczesnego Fiata 500! Największa zmiana zaszła jednak w układzie napędowym - Audi R10 TDI jest napędzane potężnym dwunastocylindrowym silnikiem z podwójnym turbodoładowaniem o pojemności 5,5 litra. Program rozwoju, produkcji i wyścigów Audi R10 TDI był bardzo kosztowny - szacowany na 15 milionów dolarów rocznie - ale więcej niż owocny. W latach 2006-2018 Audi R10 TDI wzięło udział w 48 wyścigach, wygrywając nawet 36 z nich! Ponadto, w latach 2006, 2007 i 2008 kierowcy zdobywali w nim tytuły mistrzów świata. Audi R10 było bez wątpienia jednym z najlepszych samochodów wyścigowych początku XXI wieku.
Revell - Audi R10 TDI